Donderdag 4 augustus

5 augustus 2022 - Killarney, Ierland

Vandaag rijden we de Ring of Kerry van zo’n 200 km. De rit volgt de kust van het schiereiland Iveragh en ligt, zoals de naam al zegt, in de County Kerry.

Onderweg nog even een uitstapje naar Valentina Island via een pontje en terug via een brug. Daarna eventjes van de wel erg smalle wegen af en via een nog smallere weg om bij de Cliffs of Kerry te komen. Dan te voet omhoog klimmen voor het uitzicht op de cliffs en Puffin Islands. Ja, ja, puffen is het zeker.

Halverwege de Ring of Kerry rijden we door Waterville. Filmster Charly Chaplin verbleef regelmatig in deze plaats. Er is dan ook een levensgroot standbeeld van hem te bewonderen.

Niet wetende wat de avond nog zou brengen rijden we via smalle, slecht onderhouden en kronkelige wegen terug naar ons hotel in Killarney

Op zoek naar de echte Ierse muziek belanden we uiteindelijk in Murphys Bar. De wet van Murphy gaat hier dus niet op. Alles gaat hier goed. We zitten tot tranen toe geroerd te luisteren en kijken naar een optreden wat ons nog lang zal heugen. Wat ambiance, niet te omschrijven.

Hawar, moarn op nei Galway.

1. Astrid:
    5 augustus 2022
    Wauw tot tranen toe geroerd…. Ik zal de Ierse muziek toch eens beter willen kennen. Klinkt als een mooie tocht die jullie hebben gemaakt 👍🏾
  2. Julia en jaap:
    5 augustus 2022
    Ha goeie,wy binne wat let mei in reaksje.Sitte self noch yn it fekansjeritme.Sjocht d'r prachtig ut en werkenber ! Bliuw genietsjen fan muzyk,natoer en bier....
    Groetnis