Maandag 8 augustus

8 augustus 2022 - Kincaslough, Ierland

Zwarte dag vandaag. We rijden via Donegal naar Slieve League waar de cliffs 3 keer zo hoog (600m) zijn als de beroemde van Moher. Om die te bereiken moeten we 1,5 km tamelijk steil omhoog lopen en ik heb gepast, slappe hap! Catrien heeft het wel gered, chapeau, dus we hebben de foto’s, maar toch.

Daarna verder naar het noorden gereden tot onze slaapplek in Kincaslough.

Ik moet het ook nog even over de wegen hier in Ierland hebben. Die zijn over het algemeen goed en soms belabberd slecht. Op een beetje doorgaande weg is de maximum snelheid altijd 100 km/h, ook op plekken waar je dat met geen mogelijkheid kunt halen zoals op rotondes en haarspeldbochten. Bij kruisingen en andere gevaarlijke punten staat met hele grote letters SLOW op de weg geschreven maar hoe slow mag iedereen zelf bepalen. Echter op een paar uitzonderingen na rijdt bijna niemand harder dan 80km/h. Andersom is er ook altijd wel een Ier die standaard overal 50 rijdt, nou kom daar maar eens omheen!

Verder is het weer tot nu toe prachtig, veel zon en zo’n 20/22° C. We boffen maar.

Afijn, morgen gaan we de EU tijdelijk verlaten!

1. Astrid:
    10 augustus 2022
    Prachtige foto! Mooie reis en on-Iers mooi weer, dat laatste is mooi meegenomen 😉