Zondag 14 augustus

14 augustus 2022 - Haule, Nederland

Het zit er weer op. Gisteren de 950 km van Cherbourg naar de Haule toch maar in één keer afgelegd. Dankzij het ontbreken van enige drukte waren we om 23.00 uur thuis. Als je eenmaal onderweg naar huis bent, wil je dan ook zo snel mogelijk weer naar je eigen bedje.

Nog even een paar bijzonderheden van de afgelopen dagen die ik vergeten was te melden op een rijtje:

In Ierland op vrijwel alle wegen om de anderhalve meter kattenogen in de weg, zowel in het midden als aan de kant. Die zien we bij ons allang niet meer.

Enorme keus aan biermerken in de “public houses”, vrijwel altijd tussen 5 en 10 soorten en allemaal met een eigen merk glas. Van alle merken is Heineken er altijd bij(!), hebben wij trouwens niet één keer gedronken. Drink het thuis niet, dus ook niet in het buitenland. Dat viel me in Spanje trouwens ook al op. Heineken verdringt veel lokale merken.

De veerboot van Irish Ferry was very basic, behalve voor het á la carte restaurant. Het goedkoopste menu: 2 gangen voor zo’n €80,00. Dat is op de boten naar Scandinavie wel anders.

Verder hadden we een prachtige rondreis en steeds fantastisch weer.

Mede namens Catrien bedankt voor jullie belangstelling en wellicht tot een volgende keer.

Goeie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anne en vrouwkje:
    Wolkom thús út Ierlân.Ik jou efkes in warskôging troch fan Eppie Dam:
    En wee ast it mei túch sa nau net nimste:
    bepraat te wurden is it alderslimste;
    want lykas heit it hiem,en mem de plant,
    hie Adam doe it paradys oan kant.
  2. Astrid:
    14 augustus 2022
    Welkom thuis. Zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens! Tuten
  3. Julia en jaap:
    14 augustus 2022
    Tank foar de moaie ferhalen.
    Earst mar in goeie nacht en dreame fan Ierlan.
    Oant gau !